Smör- och dillslungad färskpotatis med grillad entrecôte och ryggbiff


Gårdagens grillmiddag var så otroligt god!! Ibland får man till det så där jättebra och det bästa med den här rätten är ju att det är så enkelt att tillaga också. Det som behövs är bra råvaror. Ibland tycker jag det är ett lotteri när man köper kött i affären. Jag tror att jag köper en jättefin bit men så blir det ändå segt och tråkigt. Den här gången var köttet riktigt gott. Vi hade både entrecôte och ryggbiff. Jag kletade in lite olivolja och saltade och pepprade och sedan på grillen.


Färskpotatisen kokade jag ihop med mycket salt. Sedan när jag hällt av vattnet så slängde jag ner en klick smör och lite hackad dill och rörde runt.


Hade också min första salladsskörd igår. Plocksallat, ruccola, rädisor, färsk vitlök, färsk gul lök och gräslök fick bli en härlig sallad. Det enda som jag tillsatte som inte var egenodlat var gurkan ;-)

Härliga rädisor!

Nyskördad plocksallat, ruccola, färsk vitlök, färs gul lök.

Kommentarer

  1. Åh, egenskördat! Vilken lyx! Mycket trevlig middag du fick ihop.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar