Frostskador?!!

Lite ledsna blad längst ner men den växer på ändå :-)
Natten till onsdag så hade vi frost här i Göteborgsområdet med - 3 grader hos mig och jag får ju erkänna att man blir lite orolig för odlingarna även om dom är väl täckta med fiberduk är så länge. I växthuset blev det lite väl kallt, det gick ner till ca 2 grader men allt verkar ha klarat sig, gurkplantorna ser lite tagna ut men dom tar sig och kommer tillbaka. Allt utomhus har också klarat sig så det är bara till att pusta ut och hoppas att alla kalla frostnätter är över nu :-)

Ger er en liten bildkavalkad över lite av mina grödor.....

Gräslöken spirar.

Rädisorna på god väg.

Så här ser det ut i min drivbänk just nu. Brukar alltid tjuvstarta litegrann där innan det ska ner annat gott där som tar upp all plats.

Vitlökarna växer på. Jag var ju lite orolig tidigt i våras för att det hade varit för fuktigt men dom verkar ha klarat sig alldeles utmärkt.

Andra säsongen för min vindruveplanta och det kommer massor med klasar ;-)

Potatisen som jag odlat i spann växer för fullt.

En liten chilifrukt.

Salvian blommar så fint i växthuset.

En bönplanta på god väg att få komma ut i grönsakslandet.

Kommentarer

  1. Fint att det växer så vackert trots felaktigt(!) väder.

    SvaraRadera
  2. Hej, fick tipset att sätta ljus i växthuset. Floristen som gav det tipset använde själv gravljus för att mota frostnätter.... Inspirerande att se dina odlingar!

    SvaraRadera
  3. Ja här har varit jättekallt ett par dagar men nu är det varmt igen :) Oj vad fint det växer!

    SvaraRadera
  4. Det ser helt underbart ut. I Roslagen får man räkna med många frostnätter ännu, men sen så...

    Hälsar fröken Dill

    SvaraRadera
  5. har du nåt bra tips på vad man kan olda på sin solfattiga balkong.. vi har typ sol max 1 timme per dag där bara.. snyft

    SvaraRadera
  6. Chanette: oj, 1 timme det var väldigt lite det. I grönsaksväg tror jag inte det finns något men visst finns det en hel del blommor som trivs där. Flitiga lisa tex, fråga i plantskolan, dom vet ju förstås. Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Oj, vad mycket det har vuxit.

    Följer dig nu via Bloglovin.

    Önskar dig en underbar helg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar