Test av Pågens nya brödsorter - Danskt rågbröd


Jag är med i något som kallas Pågens brödpanel. Det innebär att när det kommer nya brödsorter (även bullar mm) så får jag testa dom för att sedan blogga om vad jag tyckte om dom.

Jag fick 3 st nya sorter denna gången; Fröbröd, Danskt Rågbröd och Lingonbröd.



Jag börjar med att berätta vad vi gjorde med det Danska rågbrödet. Det passar ju såklart jättebra till att göra sk Smörrebröd med detta brödet. Eftersom min sambo titt som tätt är ute och fiskar hummer så har vi haft turen att få äta hummer några gånger nu så denna gången tyckte vi att vi kunde servera den på något annat sätt än att bara äta den rakt upp och ner. Det fick bli en Smörremacka av den istället. Jag tog en skiva rågbröd, kletade på lite majonäs, lade på skivat ägg och sedan hummern. Ja, ni kan ju förstå hur gott detta blev! ;-)




Brödet faller mig väldigt mycket i smaken och kan starkt rekomenderas.

Något som jag tycker är väldigt gott att äta till frukost är ägg och avocadomacka och när jag gjorde den på detta rågbrödet så blev det extra smaskigt.



Vad skulle ni valt för pålägg på erat Danska rågbröd?? Tips tack!!

Recension på dom andra sorterna kommer senare.

Kommentarer

  1. Grov pastej, inlagda rödbetor, lite knaperstekt bacon och rostad lök - smaskens!!!!

    SvaraRadera
  2. Kanske kommer det mera svart guld idag

    SvaraRadera
  3. Hummus m mycket citron, rödlök, avocado = mums!
    Mvh
    Elisa

    SvaraRadera
  4. Sen är det också gott med S:t Agurost, jättetunnaskivor rödlök samt en hemmagjord marmelad på jordgubbar, ingefära, kanel och rabarber.

    SvaraRadera
  5. När jag ändå håller på; Torsten Ehrenmarks favorit som han fick i arv av sin far. Vällagrad Västerbottensost, finhackad rödlök och ansjovis. Till detta en pilsner och en liten klar. Sen sover man gott när man varit på galej!!

    SvaraRadera
  6. Äsch, en till; finskivad avocado, lite rosépeppar. ngr droppar citron - och gorgonzola. Gratinera. Nu blev jag hungrig!

    SvaraRadera
  7. Vår egen hemgjorda leverpastej antingen med pressgurka eller tomater och rostad lök.
    Inlagd stekt sill, några rödlöksringar och hackad persilja.
    Hemkokt morotsmarmelad på brieost.

    SvaraRadera
  8. Oj, det var massor med härliga tips, tack!

    SvaraRadera
  9. Varmrökt regnbågsforell servera med örtgårdasås och hakade rädisor, garnera med färsk gräslök

    SvaraRadera

Skicka en kommentar