Tomater för mognad inomhus - funkar det??


Nu i veckan ska det bli kalla nätter här hos oss och i växthuset så börjar det bli mer och mer mögel på växterna så jag har så smått börjat att avveckla mina plantor. Jag har fortfarande mycket tomater som inte har mognat och jag hoppas såklart att dom kommer mogna innan det blir allt för kallt. Tog in hela klasar med små körsbärstomater och hängde dom i en enda stor klase inomhus, kanske kommer dom mogna....vad tror ni??


Det finns även en hel del som är röda och fina så än så länge kan jag fortfarande njuta av mina egenodlade tomater.


Jag har haft två gurkplantor i växthuset som gett massor med gurka men nu är det dags att ta bort dom.....eller.....ser ut som en planta envist klamrar sig fast och vill ge mig mer gurka, kommer den hinna mogna??


Mina limechilis börjar äntligen att bli gula! Trodde nästan att dom inte skulle bli det men nu börjar dom att skifta i färg. Även mina stora gröna chiliplantor med stooora frukter börjar skifta i färg, snart blir dom röda!



Jag har en citrongräsplanta i växthuset som jag än så länge inte tagit något av men idag så var det dags. Den ska användas i en kycklingwok som jag ska göra idag.



Har skördat både morötter och rödbetor i helgen, har gjort inlagda rödbetor, bloggar om det senare.


Kommentarer

  1. Vilka vackra bilder.

    SvaraRadera
  2. Mina tomater som jag tog in förra hösten mognade klart inomhus, så visst finns det hopp! :-) Vilka vackra grönsaker för övrigt!
    :-)

    SvaraRadera
  3. Attans vilken lyx med egenhändigt odlade finingar som dessa! Citrongräset var ju riktigt imponerande och limechli låter hur spännande som helst!

    SvaraRadera
  4. Härlig läsning och bilder!
    Martina, nu lägger jag till dig till KGB sidan i KÖKSTRÄDGÅRDEN där jag samlar alla som odlar sin egen mat ;-)och bloggar om det.
    Vill du ha en egenförfattad intro av dig själv så skriv en rad till min mail. tilltyra@gmail.com så fixar jag det. Vilken odlingszon har du?

    Kram Tyra

    SvaraRadera

Skicka en kommentar