Hamburgare på italienska färsbiffar


Häromdagen gjorde jag italienska färsbiffar och det blev rätt så många över så igår blev det hamburgare. Jag gillar att ha många ingredienser på mina hamburgare, sallad, lök, dressing, tomat, avocado, grillad squash och ketchup.



Använder mig alltid av en egengjord dressing som är riktigt god, testa denna så kommer ni aldrig använda er av köpedressing igen ;-)

Ingredienser:
50 g majonäs
50 g bostongurka
0,75 dl ketchup
1 liten gul lök

Hacka den gula löken och blanda med dom övriga ingredienserna.

Här i Göteborg har det regnat och åskat hela natten och nu på dagen är det mulet men varmt så idag har det varit storstädning här hemma. Jobbigt....men skönt när det är gjort, nu kan man koppla av!! Ha de gött!

Kommentarer

  1. Nämen nu blev jag super smarrigt hungrig... å inte har jag grejer till att göra egna hamburgare heller.. men nog måste vi göra det någon dag här i huset.

    i morgon ska jag göra räkmackor... längtat efter det så jag blir tokig... någon räka kan jag väl alltid få i mig..

    Hur eller hur så såg detta riktigt smarrigt ut :)

    SvaraRadera
  2. Vad avundsjuk jag blir på ert regn (och åska). Skulle så gärna vilja ha den här hos mig för jag orkar snart inte med denna värmebölja.

    Din hamburgare ser supergod ut och jag tar med mig ditt recept på dressingen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar