En heldag på Marstrand


Igår hade vi en heldag på Marstrand. Vi åkte med våran båt ut och det var rejält blåsigt och höga vågor. Tillslut kom vi fram iallafall. För er som aldrig har åkt sjövägen till Marstrand så börjar det med att man åker igenom Albrekts sunds kanal, där får man bara köra i 5 knop så det är lugnt och stilla och man bara glider fram. Sedan uppenbarar sig Marstrand med fästningen som vacker siluett.




Vi började med att gå till Bergs konditori och köpte några goa bullar och sedan gick vi upp till fästningen (Carlstens fästning) och hade lite picknick uppe på muren med utsikt över västerhavet.





Just nu pågår det seglingstävlingar på Marstrand, Sweden matchcup så det tittade vi såklart på en liten stund.


Lunchen intog vi på Villa Maritime som ligger med perfekt läga mitt på hamnpromenaden med utsikt över tävlingsbåtarna. Jag beställde in en Ceasarsallad, Jonny tog en stor hamburgare med klyftpotatis och lilltösen fick Köttfärssås och pasta :-) Allt var gott, ingen smaksensation men gott. Jag tog en cider till maten, Briska päroncider, den var riktigt läskande och god, perfekt när solen gassar.







Efter lite shopping och ytterligare ett besök på Bergs konditori (ett inlägg om Bergs konditori) för inhandling av bröd, lek på lekplatsen och mycket promenerande så var det dags att dra sig hemåt igen.

För er som aldrig varit på Marstand så rekomenderar jag verkligen ett besök. Vi åker hit varje sommar och vi kommer absolut komma hit minst en gång till under sommaren. Härliga gamla hus och trånga gränder. Vattnet är klart och salt runt Marstrand och därför ska man såklart ha med sig bakläderna.

Hej då Marstrand, vi syns nästa gång.... :-)

Kommentarer

  1. Vilka härliga bilder i från Marstrand, jag har varit där några gånger men inte sjövägen tyvärr.
    För övrigt är jag ganska hemtam i Bohuslän, min mamma kommer därifrån.
    Hoppas ni får fler fina båtturer i sommar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar