Nya härliga bröd från Pågen


Är med i något som heter "Pågens brödpanel". Man får hemskickat deras nyheter för smakprov och betygssättning.

I paketet jag fick häromdagen så var det med två stycken bröd och två stycken fikabröd.

Dom två bröden som var med var:

Pågen Trekorn är ett osötat grovbröd. Det består bland annat av klippta rågkärnor, fullkornsmjöl, havrekärnor och lin- och solrosfrön. Fullkornsinnehållet är 44 % och det är absolut ett bröd som passar mig i smaken. Jag tycker om när det är mycket frön i brödet och ett stort + för att det är osötat.

Jag ger brödet betyget 4 av 5.


Pågen Fröjd har funnits tidigare men bakas nu enligt ett nytt recept. Det är ett grovt portionsbröd som består av solros- och linfrön samt melonkärnor. Till skillnad från tidigare är brödet nu delat, perfekt för utflyktsmackan! Det här brödet var en riktig höjdare tycker jag, mycket fröer här också och en härlig frisk smak. Gick hem hos hela familjen, stor som liten.

Jag ger brödet betyget 4½ av 5.


Kommentarer

  1. Jag håller med dig, ju mer fröer och kärnor desto godare bröd, då behövs heller inget socker,
    Har man lite frukt i brödet så sötar frukten istället för sockret.
    Jag skall prova båda sorterna från Pågen, får se om de går hem här hos oss.

    SvaraRadera
  2. Jag har också fått hem bröden och har endast hunnit prova Fröjd. Kul att se vad du tyckte om bröden.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar