Tips på surdegsgrund

Bild ifrån Cum pane.


Ja, det var ju det här med att baka surdeg. Tänker varje gång jag gör ett bröd att "nej, det här var för jobbigt, jag lägger ner min surdeg" men när man sedan tar en tugga av brödet och sambon är jättelycklig så har man genast glömt hur jobbigt det var ☺.

När jag har gjort surdeg tidigare så har jag gått efter ett recept ifrån "Vår kokbok" och det har ju funkat rätt bra men såg idag på GP´s webtv hur bageriet Cum pane gör sin surdeg. Rätt så likt det jag gjort tidigare men jag ska ändå ta och testa det. För er som inte riktigt vågar eller vet hur man startar en surdeg, kolla in länken, han förklarar väldigt bra!

Gå gärna in på Cum panes hemsida, bageriet ligger i Majorna i Göteborg och deras hemsida är väldigt fin, finns bilder på alla deras bröd och dom har även en liten frågehörna.


Ett bra recept på surdegsbaguetter från Cum pane hittade jag också på GP´s hemsida .

Kommentarer

  1. Skulle så gärna gå på Cum Panes surdegskurs, men jag tyckte allt det var lite kriminellt dyrt - synd! Förresten bjöd gulliga Heavenly Hel med mig på teseminariet hon vann biljetter till, så där hade jag riktig tur. Tack till dig som möjliggjorde!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag såg priserna på kursen, inte billigt direkt :-)
    Jag förstod att det var du som hon skulle ta med, tydligen är hon magsjuk så då får du såklart ta med dig någon annan!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar