Pastasallad med ruccola och mozzarella


Den här pastasalladen är en riktig sommarsallad. Den smakar nog som bäst när man kan använda sig av sina egenodlade tomater, sina egna sockerärtor och ruccola men den var såklart otroligt god nu också. Det ska vara mycket ruccola i tycker jag. Jag serverade den ihop med Citronkycklingen som jag skrev om i ett tidigare inlägg.

10 portioner:
500 g risoni (pasta som ser ut som ris)
300 g sockerärtor och haricot verts
3 mozzarellaostar
mycket ruccola
250 g körsbärstomater
flingsalt och svartpeppar

Dressing:
5 msk olivolja
3 msk vit balsamvinäger
1 tsk salt
3 krm svartpeppar

Även detta recept hittade jag i tidningen "Laga lätt", för övrigt en riktigt bra mattidning tycker jag.

Kommentarer

  1. Just nu tävlar jag bort en ABTRONIC X2 på min blogg! Var med och tävla du med :)

    SvaraRadera
  2. Åå, sommarsallad! Tänk vad man längtar nu!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar