Hallonmuffins


En bok som jag skrivit om tidigare är Monika Ahlberg´s bok "Bergs konditori på Marstrand". Det finns en massa goda recept på både bröd, kakor, bullar och bakelser.

I helgen testade jag att laga Hallonmuffins. Dom blev himla goda, dock blev dom inte lika fina som dom är i boken ☺. Mina blev rätt platta.....men vad gör det, goda blev dom iallafall!!

Här kommer receptet:

ca 20 st:
2 ägg
3 dl strösocker
100 g smält smör
1½ dl mjölk
3 dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
rivet citronskal från ½ citron
hallon

Sätt ugnen på 220 grader.

Smält smöret. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt smör och mjölk. Rör ner mjölet blandat med bakpulvret och rivet citronskal.



Fyll upp muffinsformar nästan ända upp till kanten och lägg i hallonen, några stycken i varje.



Sänk värmen till 200 grader och grädda i ca 20 min.

Jag har alltid bra hjälp i köket!

Kommentarer