Arla lanserar Pucko ljus choklad

Pressbild från Arla

Alla känner väl till Pucko och dom flesta har säkert druckit den någon gång när man köpt en korv med bröd i korvkiosken. Pucko lanserades redan 1954!!

Jag själv har inte varit någon flitig Puckodrickare eftersom jag är laktoskänslig. I Arla´s senaste pressinformation så gick det att läsa att dom nu har släppt en ny variant av Pucko. Pucko ljus choklad som är tänkt för dom som vill ha en lite mildare chokladsmak. Den finns i en 1 liters förpackning med skruvkork men även i en 30 cl förpackning för tex utflykter. Det som jag tycker är bra är att den nu även finns i en låglaktosvariant!

Häromdagen fick jag chansen att testa den nya Puck0n och det finns väl inget annat att säga än att den är jättegod. Choklad och mjölk kan ju aldrig bli fel. Funkar både varm och kall och dom flesta barn tycker ju också om den. Jag tror ändå inte vi i vårat hushåll kommer bli några storkonsumenter av vare sig den här varianten eller den gamla men någon gång då och då blir det säkert ☺.


Kommentarer

  1. Den testade mannen och barnen nu i helgen! och den fick gott betyg. =) Så gott att det fanns inget kvar till mig...! ;)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. vanlig pucko har jag aldrig gillat. Tyckt den smakat alldeles för kemisk. Enda den varit god i har varit Minttu.. alltså som en drink ;)
    Men man kanske skulle testa denna med vitchoklad ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar