Glöggen är färdig!


Ja, igår var det så dags att tappa upp den hemgjorda glöggen på flaskor. Satsen hade nu stått i ca 4½ vecka. Vi använde oss av en bit plastslang och började tömningen, man får vara försiktig så inte bottensatsen följer med. Spännande! Den såg lite tunn ut tyckte vi båda två och jag var verkligen tveksam till om den skulle smaka gott men........ den var jättegod! Ibland kan köpeglögg vara lite sötsliskig men även lite för besk (svårt att beskriva smaker tycker jag). Denna var perfekt, i mitt tycke iallafall :-)
Jag fick ut ca 5 liter glögg av denna satsen.

Har någon annan gjort sin egen glögg i år??



Jonny njuter för fulla muggar :-)

Kommentarer

  1. Spännande med hembrygd glögg!
    Tycker fröken Dill

    SvaraRadera
  2. Grattis Martina!
    Du vann lottdragningen!
    Den vackra såkalendern kommer till dig med post i nästa vecka. :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har inte gjirt egen glögg någon gång men det är väl dags, det får doch bli nästa år.

    Btw, riktigt snygga glöggkoppar, jag har också sådana :-D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar