Gin & Tonic på riktigt!

Ekobryggeriet är ett svenskt bryggeri som tar fram ekologisk läsk och tonic. De skänker en tredjedel av sin vinst till miljön och till människor i behov av hjälp och stöd. Tonicen har de tagit fram i samarbete med Matgeek. Johan Hedberg som är mannen bakom Matgeek vann för övrigt Matbloggsprisets stora pris 2014 samtidigt som jag vann pris för "bästa grillinnehåll". Kul!

ekobryggeriet nordic tonic

Tonicen finns i hela 5 olika smaker och jag beställde alla smakerna ifrån Delitea. Den innehåller inga tillsatser eller färgämnen och den har dessutom mer smak. Idag har vi provat den som heter "bitter" som är den sk standardtonicen. Vilken smak! Både jag och Jonny blev helt kära i den, är det så här en Gin & Tonic ska smaka! Så här gjorde jag min drink:

Ingredienser 1 glas
5 cl gin
1 flaska tonic från Ekobryggeriet
2 klyftor lime
mycket is

Blanda ihop allt i ett glas med kupa för att få fram bästa smaken. Sätt dig i solen och njut av din gin & tonic 😀

Gin & Tonic

Gin & Tonic




Kommentarer