Mustig köttfärssås i Crock-Pot

Köttfärssås gör vi ofta, typ 1 gång per vecka. Barnen älskar ju det och faktiskt jag också ;-) Barnen äter spaghetti till och jag äter antingen stekta/kokta grönsaker eller som den här gången, bönpasta. Den här gången gjorde jag min köttfärssås i min Crock-Pot.

köttfärsås i Crock-Pot

Att göra köttfärsås är ju inte svårt men det finns en del tricks för att få den godare, du hittar mina tips HÄR. Jag har alltid gjort köttfärsås i en vanlig stekpanna eller sk stekgryta men inte testat att göra i min Crock-Pot. Det är ju inte direkt enklare att göra i en Crock-Pot för du måste ändå fräsa på löken och färsen men det är ju det här med hur den tillagas, tiden som gör det så gott och mustigt för det var precis vad det blev, väldigt mustig smak. Jag körde min på låg värme i ca 6 h.

Crock Pot
Älskar min Crock-Pot!
Som sagt, stek på gul lök, vitlök och färsen i en stekpanna som vanligt och häll sedan över i pottan. Tillsätt alla övriga ingredienser och kör låg värme i 6 h eller hög värme i 3-4 h. Du hittar mitt recept på köttfärssås HÄR.

Köttfärsås med bönpasta.

köttfärssås med bönpasta



Kommentarer