Så går det för pallkrageodlingen i växthuset

20 februari så sådde jag bladgrönsaker i nyinköpta pallkragar som jag ställde in i växthuset och fyllde med diverse odlingsmaterial, se mitt tidigare inlägg om pallkrageodling i växthuset. Tanken är att pallkragarna ska vara för mina tomater men innan de ska ner där så har jag sått lite blandade bladgrönsaker såsom sallatsmix, grönkål, dill osv.

20 feb

Jisses vad det växer där inne. Bara en månad senare såg det ut som på bilden nedan:

1 månad senare.
Och idag ser det ut så här:




Härligt ! Har redan börjat sno lite blad här och var, jättegott och fräscht!

Bondbönor på väg upp, väntar några veckor till sedan planteras de ut samtidigt som jag sår nya bredvid.

Jag odlar massor med andra saker i växthuset just nu, bland annat dill, spetskål, bondbönor, rödbetor, salladslök, piplök, sommarblommor osv. Härliga tider! Bara våren kan komma nu någon gång också....regnar och är kallt, inte kul. Tur jag har värme i växthuset :-)

Dillen växer på bra. 
Spetskål, får se om jag lyckas hålla kålfjärilarna borta i år....





Kommentarer