Bilder från matmässan Passion för mat 2017

Matmässan Passion för mat pågår ju för fullt hela helgen i Göteborg närmare bestämt i Eriksbergshallen som ligger här på Hisingen. Jag brukar alltid gå på fredagar då det är lite lugnare vilket jag gjorde i år igen.

Nya spännande bbq-kryddor och rubbings från grillkillarna. Ska bli kul att testa!

Kryddhuset
Kryddhuset var förstås på plats.

Mycket smaker, mycket vin, ostar, korvar, grönsaker, provsmakningar, duktiga kockar, kocktävlingar, föreläsningar osv. Vi började med att gå ett varv runt och kolla in allt och passade på att fota en del medans det än så länge inte var så mycket folk.

Kött från Johan i Hallen, ostar och chips och så smakade vi på Umph.... Rätt gott faktiskt.

Popcorn i mängder och nybakat bröd.

Odla din egen svamp?? Vi köper alltid ost från Ostbutiken i Mölndal :-)

Killarna från JD Grill och event var förstås på plats (översta bilden). Massor med härliga grönsaker fanns att köpa.

Massor med fina delikatesspotatisar från Olsegården och honung Djäknegården.

Det finns alltid massor av in att testa men det hoppade vi över i år.
Rapsolja i mängder!
Härliga stora fina frukter och grönsaker!

Sedan gick vi och kikade in kockduellen som var på köksskolans scen mellan Katja Palmdahl och Christer Svantesson.

Matlagning och mycket snack mellan kockarna ;-)

Det är alltid några från publiken så får agera jury och denna gången blev jag utvald :-) Kul! Inte varje dag man får äta mat som stjärnkockar lagat. Skrei var huvudråvaran för denna kockduell och Katja och Christer hade ca 40 min på sig att laga till något riktigt gott sedan fick jag + 2 andra jurymedlemmar smaka maten och ge betyg baserat på utseende och smak. Det var jättesvårt att utse en vinnare för min del då bådas mat var jättegod men Katjas var lite modernare och lite snyggare upplagt så hon fick mest poäng från mig och vann allting. Kul!

Provsmakning på gång och vinnaren utses. Grattis Katja Palmdahl!

Provsmakningstallriken. Christers rätt längst till vänster och de andra två var Katjas.

Det skålas i öl. 

Efter detta så gick vi shoppingvarvet och köpte allt vi hade valt ut innan. Tur jag hade min "packåsna" med mig ;-) Det blev en hel del köpt vilket jag tänkte visa i nästa inlägg annars drunknar ni i mina bilder..........;-)

Kan tipsa om att det på söndag är familjedag på mässan då mycket är anpassat till barnen. Visste faktiskt inte detta innan och hade jag vetat det så hade jag nog faktiskt valt söndagen istället. Det får bli nästa år!



Kommentarer