Kyckling med paneng red curry och glasnudlar

Fick hem lite produkter från Santa Maria som jag nu börjat testa. Först ut är en kryddmix som heter Paneng red curry, glasnudlar och kokosmjölk. Jag gjorde en klassiker, dvs kycklingwok med lite grönsaker och tillsatte produkterna till detta. Så här gick det till:

santa maria



Ingredienser
1 kg kycklinglårfilé
kokosolja
2 röda paprikor
2 stora morötter
1 pkt glasnudlar

Skär kycklingen i mindre grytbitar. Bryn på i kokosolja i en wok (eller stor stekpanna om du inte har en wok). Tillsätt kryddmixen.

Skiva paprika och morötterna och tillsätt. Häll över kokosmjölken. Låt puttra några minuter.

Koka glasnudlarna enligt anvisningarna på paketet. Klipp sedan isär nudlarna lite haftsigt och tillsätt till grytan. Blanda runt och servera.

Blev ju jättegott det här och fort gick det. Lagom hetta. Riktigt gott, tråkigt bara att dom måste ha socker i kryddmixen, det där kan jag aldrig förstå, socker, socker, socker, behövs det verkligen, nej Santa Maria bort med sockret så blir jag nöjdare ;-)

paneng red curry



I samarbete med Smakbox

Kommentarer

  1. Ska hämta ut min box idag. Hoppas på lite härliga nya rätter i köket. Både plus o minus med sådana där mixer. Snabbt och enkelt men afta en hel del onödigt.

    SvaraRadera
  2. Ska hämta ut min box idag. Hoppas på lite härliga nya rätter i köket. Både plus o minus med sådana där mixer. Snabbt och enkelt men afta en hel del onödigt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar