Tapet- och färgval klart

Söndag redan och nästa vecka är det bara 2 veckor kvar tills huset kommer! Känns helt overkligt och svårt att tänka sig hur det kommer se ut på plats.

Det är nästan bara hus i tankarna just nu, vi har precis gjort klart våra val av tapeter och färg och det var ju inte helt enkelt kan jag berätta. Var på det klara med att jag ville ha en fondtapet i varje rum och sedan en färg som matchade den. Tur det finns duktiga människor på måleributikerna som kan hjälpa till ;-)

Jag valde iallafall 3 st olika fondtapeter, alla ifrån Midbec. I vardagsrummet blir det den här coola tapeten som ser ut som en stenvägg, verkligen verklighetstrogen när man ser den live, övriga väggar blir i en ljus grå färg som även kommer gå in i köket.

Midbec fashion 475036
Midbec Fashion

I vårt sovrum som ligger på nedervåningen (barnens ligger där uppe och allt material till den bestäms senare) har vi valt en annan cool tapet nämligen en som ser ut som krokodilskinn ;-) Fanns i flera färger men vi valde beige och en matchande färg till det. Vill ha lite andra färger i sovrummet, inte allt för ljust för då blir det svårt att sova tycker jag.

Midbec fashion 474138
Midbec Fashion


I hallen ska vi ha en fondtapet under och ovanför trappan som går upp till övervåningen. Den ser ut som en betongvägg kan man säga och resten av väggarna blir gråa.

Midbec fashion 41855
Midbec Downtown


Tror det blir jättebra! Hoppas verkligen det, ska bli otroligt kul att se det på plats om några veckor :-)

Matlagning då, lagar jag ingen mat mitt i alla hustankar?? Jodå, nästan varje dag men det blir mest recept som jag redan bloggat om som tex igår lördag, då blev det stekt torskrygg med sparris, blomkålsmos och vitvinssås. Så himla gott och receptet på såsen och torsken hittar du HÄR.

Nu tar vi nya tag för veckan som kommer, då ska vi bland annat välja vitvaror till badrummet i form av kommod och duschvägg.

Kommentarer