Ny favoritfrukost (och kvällsmat)

Jag har snöat in på en frukost som jag faktiskt även kör som kvällsmat, iallafall när jag har tränat. Det är ju som ni vet viktigt med protein när man styrketränar och det är faktiskt inte helt enkelt att få i sig all protein som behövs utan man får tänka till litegrann. Därför har jag börjat äta mer keso vilket ju innehåller en hel del protein. Ja, hur mycket protein ska man äta då om man vill bygga muskler eller ja, bara för att behålla muskelmassa?? Ja, det råder nog delade meningar om det men du kan läsa mer på Styrkelabbet så får du iallafall en hum om hur du ska göra och hur mycket just du behöver äta.

keso med bär

Jag tar helt vanlig keso, givetvis den fullfeta varianten och toppar den med hallon, blåbär, pumpafrön, kokosflarn och chiafrön. Så himla enkelt men faktiskt väldigt gott. Vill du ha ytterligare lite fetare så kan du givetvis slänga på en skvätt grädde om du vill ;-) Ett ägg till detta blir också perfekt!

Har du någon favoritfrukost/kvällsmat som är proteinrik som du kan tipsa om??



Kommentarer