Påsktips! Lammstek och hel laxsida

Ja, vad ska vi säga om nyhetsflödet just nu? Börjar kännas väldigt otryggt tycker jag. Kan ju hända vad som helst var som helst känns det som. Har kollegor i Bryssel som dock är okej vilket ju känns skönt.

Vi går vidare till lite lättsammare saker såsom vilken mat vi ska äta till påsk. Tipsade ju om en fantastiskt god förrätt igår och idag tänkte jag tipsa om några huvudrätter som jag tycker passar utmärkt till påsk.

Precis som lax så hör ju lammet påsken till tycker jag. Att göra en lammstek är enkelt och blir fantastiskt gott. Det här receptet jag vill tipsa om är en örtkryddad lammstek med myntasås.

lammstek



Och så en laxrätt såklart ;-) Hel laxsida i ugnen eller på grillen blir ju alltid så himla gott. En god fräsch citronsås till blir perfekt!

hel laxsida

påsk

Av förklarliga anledningar så finns det inte en enda påskpryl här hemma hos oss, inte en enda liten påskblomma, känns konstigt men snart rivs ju vårt hus och vi flyttar hem till svärmor. Sista påsken i det här huset :-)

Imorgon bär det av till Stenungsbaden för jobbmöte. Dom har ju spa där och förhoppningsvis finns det lite tid att slappa och hoppa i poolen ;-)


Kommentarer