Massa goda inköp på matmässans första dag - Passion för mat

Igår var jag och två av mina arbetskompisar på matmässan Passion för mats första dag. Har blivit lite av en tradition att jag tar ledigt från jobbet och går på mässan, det är ju fredagen som är bäst tycker jag och då tänker jag mest på mängden folk, inte på typen av människor för det var mest pensionärer ;-)

Vi gick varv efter varv och smakade, drack gott vin, shoppade och tittade på Köksskolan där dom duktiga kockarna höll till. Jättetrevligt och jag fick köpt en hel del kul saker. Nedan ser ni ett axplock av bilderna och i slutet det jag fick med mig hem. Tänkte att jag berättar mer om själva produkterna när jag väl testar dom men fick med mig en hel del spännande saker hem som tex korv med extra hög kötthalt, låg fetthalt och hög proteinhalt, köpt av självaste Pansar ifrån Gladiatorerna ;-) Jodå, han har faktiskt varit med och tagit fram den här korven, berättar mer när jag testar men smakproverna var fantastiskt goda och den kommer hamna på grillen ikväll.


Fanns mycket och god frukt på mässan. Köpte med mig 3 olika mangos hem.



Vin i massor, faktiskt första gången jag köpte vinbiljetter och testade.

Det här var gott, en ofiltrerad prosecco från Italien.

Mousserande vin med passionsfrukt, kan nog passa gott till sommrens altanhäng ;-)

Kockduell med självaste Robert Maglia och Daniela Malatestinic

 I andra laget tävlade Katja Palmdahl

Niclas och Annika glada i hågen.

Johannssons har mycket köksprylar i sin hörna.

Här stod också Louise Johansson och lagade mat.

Här kommer då den nya korven som Pansar varit med och tagit fram. Bra initiativ tycker jag, passar tränande människor som tänker på vad dom äter! 

Pansar gladiatorerna
Var ju tvungen att få idolkort också förstås.....till barnen ;-)

Lite kul pasta som jag hittade till barnen, färgat med riktig mat såsom spenat och rödbetor, kul att som om barnen gillar den.

En god italiensk olivolja och en blodapelsinvinäger, spännande att testa den framöver.

En annan spännande produkt, rökta champinjoner, kommer göra susen i mina grytor och såser framöver tror jag!

Och dom här godingarna till sommarens grillningar, bara kryddor i burkarna, inga konstiga e-nr och skit!

Dom här marinadflaskorna med spruta hittade jag ju redan förra året men köpte på mig en ny omgång.

Härligt inköpsbord! Till höger ser ni röd spetskål som jag aldrig testat förut, ska vara mjäll och god och dessutom behåller den färgen vid stekning.

Så, det var lite uppdatering från matmässan. Idag ska jag (äntligen) så lite tomatfröer och sedan blir det packning för hela slanten. Om 5 veckor ska vi vara ute från vårt hus, då kommer grävaren och sedan kommer huset vecka 18, längtar så tills allt är klart! :-)




Kommentarer