Falsk krabba på fröknäckebröd

Älskar alla typer av skaldjur inklusive krabba så när min sambo berättade om vad jag kunde göra med mina ägg och om "falsk krabba" så körde jag igång direkt ;-) Jättegott var det och det var verkligen inte sista gången jag gjorde det. Falsk krabba.....vad är det nu då undrar ni kanske...jo man blandar helt enkelt ägg med makrill i tomatsås, majonäs, lök och dill och vips så kommer krabbsmaken fram. Kanske lite kraftigare och starkare smak än krabba men ändå väldigt likt tycker jag.

falsk krabba
"Falsk krabba" på fröknäcke


Jag serverade min "krabba" på mitt supergoda fröknäckebröd :-)

Ingredienser
2 kokta ägg
en burk makrill i tomatsås
2 msk majonäs
en halv röd lök, hackad
dill
salt och peppar

Lägg makrillen i en skål och mosa ihop. Hacka ägget och blanda i makrillen tillsammans med övriga ingredienser. Servera med fröknäcket!



Kommentarer

  1. Testade detta till frukost idag, JÄTTEGOTT!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Det åt jag jättemycket som barn (30 årsedan). Kul att bli påmind på nytt om bortglömd mat.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar