Snökaos och lättlagad strikt LCHF mat

Otroligt dålig uppdatering av mig den här veckan, sorry! I tisdags hade vi ett galet snökaos här i Göteborg. Jag kom inte iväg till jobbet så barnen och jag fick stanna hemma, tur man kan jobba hemifrån ;-)

Det blev lek i snön istället för skola och dagis.
Snön håller i sig och idag snöar det till och med igen. Kul för barnen med riktigt vinter för en gång skull :-) Det är otroligt fint, ser ut som man är uppe i Norrland!

Inte så lätt att åka rutschkana ;-)
Matmässigt denna veckan så har det varit fokus på lättlagad mat men nyttig och för mig dessutom strikt LCHF. Kött, fisk eller kyckling, ovanjordsgrönsaker såsom tex kål, paprika, squash osv och en klick god fet sås. Håller mig så himla mätt och stabil på sådan mat och gott är det också. Nedan ser du ett typexempel på snabblagad, enkel och god mat som jag gillar.



Serverades med lite ruccola i botten.


Jag lade kycklinglårfiléer i marinad som bestod av olivolja, pressad citron, pressad vitlök, örtkryddor, salt och peppar. Sedan körde jag dom i ugnen, 200 grader ca 25 min.

Till kycklingen stekte jag på blomkål, rödkål och färsk spenat. Serverade med en sås på hälften majonäs, hälften creme fraiche, pressade i en vitlöksklyfta, salt och peppar. Gott, gott!



Kommentarer