Fläsklägg i Crock pot med broccoli- och blomkålsmos

Ja då var dagen här, dagen innan julledigheten är över för den här gången. Jag har varit ledig i nästan 3 veckor vilket har varit fantastiskt skönt och välbehövligt och tillslut så kom ju faktiskt snön också. Vi var ute och åkte pulka igår vilket var väldigt längesedan, kul för barnen!

Rasmus på snowracern.


Sista julen och nyår som vi firade i det här huset för till våren så ska vi ju bygga nytt hus :-) vilket givetvis kommer ta upp en stor del av vår tid framöver. Har börjat packa så smått redan, sådant som vi inte använder kan vi ju packa ner. Vill du läsa mer om vilket hus vi ska bygga så kolla in mitt inlägg om vårt framtida bygge här.

I lördags så åkte Crock poten fram igen. Den här gången blev det fläsklägg. Har faktiskt aldrig tillagat fläsklägg, bara lammlägg tidigare så det var en ny erfarenhet. Körde på samma recept som när jag gjorde lammläggen.




Lammlägg med broccoli- och blomkåls mos + en blandad sallad.

Till läggen blev det broccoli- och blomkålsmos. Precis som broccolimos fast jag lägger till blomkål också, jättegott och så mycket nyttigare än vanlig potatismos.

gardo & morris

Till maten blev det ett gott vitt vin ifrån Nya Zeeland. Fantastiskt gott även detta vinet, faktiskt så har alla vinerna som jag fick testa ifrån Gardo & Morris varit goda. Det här heter Gardo & Morris Te Mana Chardonnay. Ett vin med låg sockerhalt och hög fruktsyra. Fruktig smak med fatkaraktär, persika, gula äpplen, citrus och smörkola.

Finns på Systembolaget med nr 6429 och kostar 119 kr.



Kommentarer