3 supergoda tips på förrätter till nyårsafton!

Ja, då var det snart nyårsafton också! Har ni planer? Vi ska ha nyår här hemma hos oss med några kompisar. Har faktiskt inte bestämt menyn ännu men vet i alla fall att jag ska ha hummersoppa till förrätt ;-)

Tänkte tipsa er om några goda förrätter till nyår om ni inte har bestämt vad ni ska göra ännu. Börjar med att tipsa om en favorit, halstrade pilgrimsmusslor med basilikamajonäs. Så himla gott! Testa om ni inte gjort det, enkelt är det också!

halstrade pilgrimsmusslor

Nästa tips får bli min hummersoppa. Äter jag inte hummersoppa till nyår så saknar jag det alltid och som sagt var, i år blir det hummersoppa hos oss.

hummersoppa

Sist men inte minst så vill jag tipsa om en supergod förrätt som jag blev otroligt sugen på nu när jag såg den, får nog göra den någon dag ;-) Ceviche med pilgrimsmusslor och gravad lax, så gott!

ceviche

Ja, hoppas ni fick lite tips! Berätta gärna om ni testar någon av dessa recept :-) Återkommer senare med tips på huvudrätter!




Kommentarer