Tips på god påskmat!

Ja, snart har vi påsken här! Ska bli jätteskönt att vara ledig litegrann, det kan behövas kan jag säga ;-) Vi har inget speciellt inplanerat vilket jag tycker är skönt, bara vara hemma och ta det lugnt med barnen, äta en och annan sillabit, lite gott lamm och lax, någon nubbe kanske ;-) och lite god påskchoklad.

Tänkte tipsa om lite påskrecept. Du kan ju givetvis klicka in på "påsk" under etiketter här i högermenyn, då ser du alla mina påskrecept men jag vill pusha lite extra för några recept. Lamm är ju ett måste till påsk, i alla fall för mig. Jag kommer köra en lammstek på grillen i år men givetvis går det att köra i ugnen också. Kolla in det här receptet på örtkryddad lammstek med myntasås, supergott!

Lammstek med myntasås och ugnsbakade potatisar.
Något annat som hör påsken till är ju lax. Att köra en bit hel lax i ugnen är ju så himla gott men det är också gott med laxspett på grillen, recept på det hittar du HÄR.

Potatis- och gulbetssallad med laxspett.
En efterrätt som jag tror skulle passa perfekt på påskafton är pannacotta med romäpplebitar, recept finns HÄR.

Pannacotta med romäpplebitar.

Ja, hoppas ni fick lite tips inför påskhelgen! Ha nu en skön kväll så hörs vi imorgon igen.




Kommentarer