Paleomuffins med hallon och lakrits

paleomuffins

Jag har helt snöat in på Annikas paleomuffins, har gjort dom massor med gånger nu då jag tycker dom fungerar väldigt bra som ersättning för godis och annat onyttigt som man ju lätt kan bli sugen på på helgerna/kvällarna. #godisstopp

Originalreceptet (som du hittar HÄR) är supergott men jag gjorde en liten annan variant på dom häromdagen som blev om möjligt ännu godare. Är du lakritsråtta som mig så lär du gilla dom och att lakrits och hallon går ihop det vet vi ju sedan innan ;-)

Ingredienser för 10 små muffins
10 urkärnade dadlar
2 dl hasselnötsmjöl (eller mandelmjöl)
1 dl kokoschips (eller kokosflingor)
½ dl smält smakfri kokosolja
4 msk kakao
2 tsk lakritspulver
1 dl frysta hallon
½-1 msk honung
3 ägg
1 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 175 grader. Mixa dadlarna i en matberedare så fint det går tillsammans med mjölet och kokosen. Häll i oljan tillsammans med kakao, lakritspulver, hallonen och honungen och mixa lite till.

Tillsätt till sist äggen och bakpulvret och mixa igen.

Häll upp i små muffinsformar och kör in i ugnen ca 10 minuter. Låt stå i kylen ca 30 min innan du äter.

paleomuffins





Kommentarer