Grön smoothie för att mota bort förkylning och influensor

corona
Härligt grön färg!
Inte för att jag vet om det hjälper men jag brukar ofta försöka boosta mig själv med diverse nyttiga smoothies och nyttiga shots när det är influensa och förkylningstider.  Jag vet inte om det hjälper och det hjälper säkert inte mot Corona men jag tror i alla fall att man får större motståndskraft om man boostar sin kropp och framför allt sin tarm med massa nyttigheter. Den här smoothien innehåller i alla fall massa godsaker såsom ingefära, spenat, lime och apelsin. Så här gjorde jag:

Ingredienser 2 glas
2 dl yoghurt (jag använder mild grekisk yoghurt, passar väldigt bra till just smoothies)
en stor apelsin
en lime
en bit ingefära ca 2 cm
1 msk chiafrön
en näve spenatblad

Skala apelsinen med en kniv så allt det vita försvinner. Skär sedan med en kniv ut klyftorna utan att hinnorna (sidorna) följer med. Lägg klyftorna i en mixer. Pressa saften ur det som blir kvar med handen rakt ner i mixern.

Skala ingefäran och riv ner i mixern, pressa i limesaften och tillsätt övriga ingredienser och mixa. Servera i två glas och njut!



Kommentarer

  1. Isch och fi för förkylningar, det verkar som baskeluskerna som grasserar just nu är otroligt envisa, vi hoppas dina blir bortjagade av smoothien!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar