Dags att beställa sättpotatis (och chips?)


Precis som varje år runt den här tiden så brukar jag tipsa er om vart ni ska köpa er sättpotatis och i år blir det samma tips ;-) Jag beställer som vanligt ifrån Larsviken som har ett stort utbud av olika sättpotatisar. Mycket roligare än dom tråkiga sorterna som finns hos blomsterhandlarna ;-)

larsvikens chips

Larsviken var en av utställarna på matmässan Passion för mat och där smakade jag på ett himla gott chips smaksatt med lakrits (!). Jo, för dom tillverkar nämligen chips också och dom är riktigt goda så ska du ändå beställa potatis ifrån deras webshop så testa lite chips också, kanske lakritschipsen? Dom friterar chipsen i rapsolja ifrån Österlen. Själv ska jag beställa rotfruktschipsen, dom är fantastiskt goda!

Sorterna som jag valde i år är:
  • Princess
  • Lady Balfour
  • Allians
  • Jester
Någon som har erfarenhet av dessa sorter?

Tänk på att potatisen behöver ligga och gro ca 4 veckor så det är hög tid att fundera på vilka sorter du ska välja!




Kommentarer