Grillad entrecôte med stekta grönsaker och snabblagad bearnaisesås

Fredag! Äntligen! Bloggen har verkligen fått lida den senaste veckan, har inte funnits mycket tid till den men nu har vi helgen här så då blir det skärpning ;-) Hoppas ni har en härlig fredagskväll?

grillad entrecôte
Grillad entrecôte med stekta grönsaker och bearnaisesås

Tittar in lite snabbt för att visa er hur min fredag ser ut än så länge. När jag kom hem från jobbet så körde jag ett träningspass, (efter fredagsfys blir det fredagsmys ;-) sedan satte igång grillen och stekte på två stycken stora fina bitar entrecôte. Till detta blev det min snabblagade bea, den är fantastiskt god, testa den om du inte gjort det, finns ingen anledning till att stå och vispa för hand när det går lika bra med stavmixern ;-) Stekte på lite grönsaker också, blev en perfekt och mycket mättande fredagsmiddag. Är fortfarande proppis två timmar senare!


Har gjort en laddning nyttiga kokosbollar som jag tänkte smaska på nu och ett glas rött, härliga fredagar!

Imorgon eller på söndag hade jag faktiskt tänkt att starta upp med sådderna, först ut blir chili, fick lite frön av en jobbarkompis idag, tänkte även så tomaterna faktiskt. Lite tidigt är det men jag tänkte chansa ;-) Ha nu en fortsatt skön helg så hörs vi!




Kommentarer