Trött på julmaten?? Tips på supergoda kycklingbullar i kokosmjölk!

Åh, så härligt med dessa lediga dagar. Har inte ägnat mig alls åt bloggen på några dagar som ni kan se. Har ju knappt lagat mat eftersom vi bara ätit rester nästan hela tiden. Har dessutom varit i Danmark i två dagar. Vi tog färjan över till Fredrikshamn och tog in på The Reef så barnen fick bada litegrann. Ett bra ställe för småbarn om man bara vill komma bort några dagar och göra något annat.

Idag har vi varit ute i snön litegrann jag och Rasmus. Fick åka lite pulka även om det inte är speciellt mycket snö och dessutom rätt så kallt men en liten stund klarade vi i alla fall ;-)

pulka
Inte så mycket snö men Rasmus var glad i alla fall ;-)

wokgryta
Ta dom grönsakerna som du har hemma och välj gärna en riktigt krämig kokosmjölk.


Igår blev det dock lite annan mat än julmat, nämligen kycklingbullar i kokosmjölk. Gjorde nästan precis som jag gjorde i det HÄR receptet så kika in där så får du tips på en jättegod wokgryta med massa grönsaker, kokosmjölk och väldigt goda kycklingbullar.

kycklingbullar
Jag serverade woken till blomkålsris, mycket gott!

Nu har jag precis blivit klar med planerandet av min nyårsmeny. Vi kommer ha några kompisar över på middag och det blir rätt så stor fokus på skaldjur och fisk kan jag säga ;-) Återkommer imorgon och berättar lite mer!! Nu ska jag mysa lite mer med min familj :-)




Kommentarer