Matbloggsträff med Matbloggspriset på Mitt Kök mässan

Igår var jag på matbloggsträff på Mitt kök mässan som anordnades av Matbloggspriset. Mycket trevligt och kul att träffa andra matbloggare i Göteborgsområdet.

Vi inledde träffen med lite matlagning hos Rent a Chef som hade sitt "matlabb" inne på mässområdet. Kocken som hjälpte oss heter Douglas R Spiik och han lärde oss molekylär matlagning ;-) Vi hade massa trix för oss men grundpoängen handlar om att behålla råvarornas naturliga smaker. Kul erfarenhet!


Efter matlagningen så fortsatta vi träffen och agendan kan ni se nedan.


Vi fick lära oss om måltidsturism ifrån Gunilla Davidsson ifrån Destination Läckö-Kinnekulle som också bjöd på supergoda kringlor ifrån Lidköping. Vi fick höra om Stena Lines bloggresor av Ylva Vitorovic. Lät jättespännande och kul! Vi hade också en paneldebatt då vi diskuterade det här med att ta emot smakprover, olika samarbeten, hur gör man när en pr-byrå hör av sig, måste man skriva om allt man får osv. Mycket intressant! Kinna Jonsson avslutade sedan med att berätta om dom olika jultraditionerna som vi har/har haft här i Sverige. Tills sist var vi alla bjudna till Gunnebo slott för att äta deras julbord, jag kunde tyvärr inte hänga med men efter att ha sett lite bilder på Instagram så tror jag nog det var supergott! :-)


Kul med sådana här träffar. På torsdag åker jag till Mitt kök mässan i Stockholm för att vara med på prisutdelningen av Matbloggspriset. Jag är ju nominerad i kategorin "bästa grillinnehåll". Jättekul och otroligt stolt ;-) Det är matbloggsträff även i Stockholm men tyvärr på fredagen och då är jag redan hemma i Götet igen ;-)

Bjuder även på lite bilder från själva matmässan. Det var inte så stor del som var Mitt kök mässa utan den största delen var Hem & Villa men det som var var i alla fall jättebra tycker jag. Mycket smaskigt som man kunde smaka på och köpa, kika på bilderna nedan så ser ni själva :-)
Rökt kött, praliner, choklad och godis. Lisa Lemke på scen.

Lakritsfabriken, Mutti, kryddor och massor med goda oliver.



Kommentarer

  1. Vi var allt lite avis på er alla när vi satt här hemma och följde er på Instagram:) Men nästa år, då är det vi som åker till Göteborg och är med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa! Det är klart ni måste komma hit nästa år :-)

      Radera

Skicka en kommentar