Hallonsmoothie med mild grekisk yoghurt och äppelmust

Något som jag gillar att äta (dricka) till frukost men även till mellanmål är smoothie. Försöker också ofta ge det till barnen eftersom det är ett bra sätt att få i dom nyttiga bär och frukter. Har upptäckt en ny yoghurt ifrån Arla som jag tycker är god. Det är en mild grekisk yoghurt som har 6% fett. Mer fett än vanlig yoghurt och mindre än en vanlig grekisk yoghurt. Perfekt då jag tycker att smoothien oftast blir för tjock om man använder "vanlig" grekisk eller turkisk yoghurt.

Jag brukar oftast tillsätta äppelmust till min smoothie, dels för att tunna ut den men också för att det ger så himla god och fräsch smak. Det ska ju givetvis vara ren äppelmust, ingen juice! Så här gör jag min hallonsmoothie:

Ingredienser 3-4 glas
3 dl mild grekisk yoghurt
1½ dl äppelmust
1½-2 dl frusna hallon
en banan
ev någon matsked kokosolja (bra sätt att få i oss det goda fettet och så är det mättande också)

Mixa alla ingredienser i en mixer och häll upp i glas och njut!

mild grekisk yoghurt

hallonsmoothie




Kommentarer

  1. Den yoghurten äter jag till frukost ibland med lite frukt och musli. Gillar tjock yoghurt! Aldrig testat med must i smoothie. ILåter gott!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar