Omelett med ost och räkor

omelett

Måndagar är en dag då jag tror många vill ha snabblagad och enkel mat, eller har jag fel? ;-) Så är det hos oss iallafall. Oftast har vi faktisk över mat ifrån helgen så då äter vi helt enkelt den eller så gör jag något lättlagat såsom tex den här goda omeletten jag gjorde häromdagen. Inte många ingredienser men dom man använder ska vara av god kvalitet, då kan det inte bli fel helt enkelt. Så här gjorde jag:

Ingredienser för 1 person
3 ekologiska ägg
ca 1 msk vispgrädde
salt och peppar
1 gul lök
4 skivor god brieost
ca 1½ dl skalade räkor
ruccola
kokosfett eller smör
en halv avocado

Knäck ner äggen i en skål, häll i grädden, salta och peppra och vispa ihop lätt.

Grovhacka löken. Smält fettet i en liten stekpanna, lägg i löken och stek på i någon minut, häll sedan i smeten och stek på medelvärme tills smeten stannat. Lägg över osten och låt den smälta litegrann. Lägg till sist över räkorna och dekorera med ruccola och avocado.

Färdigt, gott och väldigt mättande!




Kommentarer