Lättlagad och god vardagsmat och massor med Karljohan svamp! :-)

Då var denna arbetsveckan över. Har varit riktigt trött denna veckan, måste väl vara omställningen från semester till arbete och väderomställning osv. Ja, ja, bara att köra på, köra vidare med träning och kost. Nu är vi snart inne i september och då händer det massor med roliga saker, för att inte tala om in i oktober, då blir det åka av ;-) Skönt att ha lite saker att se fram emot nu när hösten är här!


Matlagningen på vardagarna är precis som den ska vara, lättlagad, snabblagad, god och nyttig. Tex som den här middagen jag åt häromdagen, se bild ovan. Två korvar med bra köttmängd. Blandade stekta grönsaker som jag stekt i kokosfettj, fetaost och oliver tillsammans med en klick bearnaisesås. Gott, gott!

karljohan svamp


Igår kväll var jag ute i skogen för att se om det fanns någon Karljohans svamp som jag sett att så många andra hittat massor av. Och ja, det fanns massor här med! Kul! En del tyvärr uppätna av sniglar men många var små och fina. Plockade ett helt gäng, rensade och förvällde och slängde in i frysen. Kommer göra sig fin fint i höstens grytor. Ska nog ge mig på en gryta redan i morgon tror jag :-) Tips på annat man kan göra med Karljohan svampen???






Kommentarer

  1. Hej Martina!

    Det var jättelängesedan jag läste din blogg och jag har varit dålig på att blogga själv i sommar. Alldeles för mycket att styra med ...

    Men jag tycker ju så mycket om att använda din blogg när jag vill ha idéer på matlagning, så jag kommer igen!

    Avis på dina svampar. Undrar om jag skulle hitta lika många karljohanssvampar här om jag gick ut i skogen ... De är ju så goda ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland springer tiden iväg och man hinner vare sig blogga eller läsa någon annans bloggar. Kul att du får idéer när du kikar in här och hoppas du också hittar lite karljohan svamp :-)

      Radera

Skicka en kommentar