En "gott och blandat" tallrik



Ibland tittar jag på min middagstallrik och tänker "vad är det som är så fel med den här maten?". Jo, för det finns ju väldigt många därute som är så himla mycket emot lågkolhydratkosten och säger "men man måste ju njuta också och så där mycket fett kan jag inte slänga i mig och jag kommer sakna pastan alldeles för mycket". Ja, ni känner säkert igen det ;-) Kolla in min tallrik nedan då, den är inte LCHF på grund av mangon och inte paleo pga fetaosten (tror jag) men det är en helt okej lågkolhydrattallrik och här saknar jag ingenting. Resten av familjen tog en bit bröd till men det är heller ingenting jag saknar. Saknar du något på min tallrik???

Världens enklaste sås gjorde jag till detta, bara att blanda ihop majonäs med ajvar, jättegott!

Utöver såsen består tallriken av grillade kycklingben, grillad sparris, fetaost, oliver, mangosalsa (recept kommer senare) och soltorkade tomater.



 
 




Kommentarer

  1. Mmm, tack för inspirationen! Vissa Paleoföreträdare "godkänner" ost gjord på get -och fårmjölk, vissa inte. Fuskar jag, blir det med feta å getost ;-) kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar