Grillat är godast och tips på god cider

1 april! Har ni blivit lurade?? Inte jag i alla fall ;-)

Igår söndag så drog vi fram grillen igen. Så härligt nu när grilltiderna börjar igen :-) Matlagningen blir ju så himla enkel med grillen. Denna gången blev det fläskkarré som vi grillade. Jag hade sedan tidigare gnidigt in dem med en rub och lagt dem i frysen så nu var det bara till att tina och slänga på grillen. Till köttet blev det ugnsrostad sötpotatis som ju är så himla gott. Har ni ännu inte testat sötpotatis så gör det, en lite nyttigare alternativ istället för vanlig potatis. Lite andra grönsaker blev det också + lite grön pesto. Enkelt och gott!


Fick hem ett produktprov på cider häromdagen som vi testade till maten. Somersby Double Press heter denna torra, fruktiga och friska cider. Cider är ett alternativ till vin och söt cider och den passar både som apertif och måltidsdryck. Vi drack den som sagt var till grillat och det gick alldeles utmärkt. Den var riktigt god, inte så där sötblaskig som många andra cidrar kan vara.

somersby double press

somersby cider

Somersby Double Press 4,5 % lanseras på Systembolaget i 33 cl-flaska den 3 mars, och kort därefter på restaurangmarknaden. Den lyxiga 75 cl-flaskan med champagnekork kommer finnas på utvalda restauranger samt i Systembolagets beställningssortiment från och med den 1 april 2014. Pris 18,90 på Systembolaget för 33 cl-flaskan respektive 45 kronor för 75 cl-flaskan.



Idag var vi ute en stund efter dagis/skola, riktigt skönt och mamma fick sitta i solen en stund, sprang förstås runt med kameran också och fick lite bilder på barnen och mina blommor :-)

Min lille snorige kille <3



Kommentarer

  1. Underbara grillsäsong och fläskkarré ÄR verkligen bästa kött på grillen! Som den (trots allt) fläskofobiker jag är drömmer jag om att hitta något ställe där man kan vara säker på att alltid få karré med toppkvalitet. Förr hade vi Skebo Kött att tillgå, men de gick i konkurs till vår stora sorg. När vi är i Kalmartrakten handlar vi suveränt fläskkött på en gårdsbutik som heter Wirbladhs, men jag har inte hittat något bra inköpsställe i Stockholm.

    Visst är torr cider från Systembolaget suveränt! Gott att dricka och funkar dessutom fint i matlagningen.

    Härliga vårblommor!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar