Grattis Amir men vann bästa kocken??

Såg ni finalen av Sveriges Mästerkock igår?? Vem höll ni på? Jag blev väldigt nöjd när Amir vann kan jag säga ;-) Att gråta sig igenom igenom en tävling funkar inte riktigt tycker jag ;-) Nu har iallafall Amir fått släppa sin kokbok som kommer imorgon och som heter "Världens bästa mat". Kul!

Ja, ja, jag tycker det är väldigt modigt av alla som är med i tävlingen iallafall, jag skulle aldrig våga ;-) Tänkt att stå där och bli bedömd av grymma professionella kockar, nej tack, jag fortsätter nog att stå hemma i mitt kök!

Nu kommer ju efterföljaren till Sveriges Mästerkock nämligen Sveriges yngste mästerkock. Ska bli jättekul att se tycker jag, dem verkar väldigt duktiga. När min dotter såg reklam för detta igår så sa hon genast att hon vill vara med mig och laga mat lite mer. Jag är ju inte van vid att ge plats åt någon annan i köket men nu får jag väl ge efter antar jag ;-)
Hur gör ni andra som har småbarn, låter ni dem vara med i köket?

Kommentarer

  1. Jag har kollat på Sveriges mästerkock och gillar programmet. Skulle aldrig våga vara med själv, fy vad nervöst. :)

    Min son är med ibland i köket. Tyvärr är han inte alltid intresserad av att vara med men de gånger han vill tycker jag att det är jätteroligt.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte kollat programmet eftersom vi inte har TV.
    Nu vet jag inte hur gammal din dotter är, men mitt Stortroll, snart 11, lagar mat ofta. Hon är helt otroligt duktig, det blir alltid jättegoda rätter när hon får fria händer. Lilltrollet, 8.5 år, är inte lika intresserad men vill ändå va med en del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min dotter är 7 år, snart 8 så det är väl dags att hon får lära sig snart. Kul att din dotter är så intresserad och duktig!

      Radera

Skicka en kommentar