Gott och snabblagat mellanmål - Kokosmjölk med Bara Bär


kokosmjölk med bara bär

Lördag! Skönt! Solen skiner inte så mycket här tyvärr men jag ska ändå snart ut i trädgården och greja med mina grönsakslådor så jag kan sätta igång med mina sådder. Först ett litet tips till er :-) Har läst på många bloggar och instagram konto om att Garants kokosmjölk är så himla bra. Den är tjock i konsistensen och funkar väldigt bra som ersättare till vispad grädde, bra om man vill trappa ner på mejeriprodukterna. Den har ju tydligen blivit så populär att den sålt slut i många affärer men jag hittade den tillslut i Hemköps butik på Frölunda Torg, köpte 10 pkt på en gång ;-)

Hittade även en annan produkt som jag läst om hos många av er andra nämligen Bara Bär ifrån Finnerödja. Den innehåller precis som det låter bara bär, inga tillsatser, perfekt att ha över filen, eller yoghurten eller som i mitt fall nedan, över kokosmjölken :-) Jag tänker mig att denna är bra att tex ta med till jobbet eller ut på picknick för är man hemma och har frysta bär i frysen kan man ju lika bra använda dem.

Så här gjorde jag mitt mättande och väldigt goda mellanmål:

Ingredienser
½ pkt Garants kokosmjölk
en nypa vaniljpulver
1 msk kokosflingor
några matskedar Bara bär hallon

Tryck ut kokosmjölken ur paketet ner i en skål, strö över vaniljpulvret. Blanda runt tills det blir en bra konsistens. (Ska tydligen bli ännu krämigare om man förvarar kokosmjölken i kylen.) Strö sedan över kokosflingorna och bären. Smaska på!!

garant kokosmjölk
Garants kokosmjölk och Bara Bär från Finnerödja


Kommentarer

  1. Spännande att se vad som är populärt i Sverige!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar