Trötta armar efter en dag på Passion för mat ;-)

Igår var jag på matmässan Passion för mat. Det var jag och pensionärerna som var där ;-) Nej, skämt åsido, men det var väldigt mycket pensionärer och de gör ju givetvis rätt i att gå på fredagen eftersom det förmodligen bara är lördag och söndag som är möjligt för de flesta arbetande människorna att gå på.
passion för mat
Grönsaker, potatis, olivoljor, bruschettakryddor och lakrits.
Lite nya utställare i år var det faktiskt men en del gamla som försvunnit som jag saknade (eller kanske inte såg??) Tex så hittade jag ingen honung alls, sedan så tyckte jag att de hade minskat rejält på köksprylarna. Jag själv köper inga stora köksprylar på en mässa såsom tex Kitchen Aid osv utan jag är ute efter mer småprylar typ vitlökspress, skalare, bestick, koppar, skålar osv, inte mycket sådant alls faktiskt, varför är inte Bagaren och Kocken där tex? ;-)

Kolla in den nya läckra färgen på Le Creuset, min färg ;-) Paolo Roberto ställde ut men jag såg inte skymten av honom själv...

Givetvis åt jag ett ostron, det är ett måste!
Men jag hittade givetvis massor med andra sköna prylar, köpte med mig olivolja, rapsolja, choklad från Peru, kyckling från Bjärekyckling, rotfruktschips, sill och kaviar från Klädesholmen, oliver, parmesanost, en supergod ost från Frankrike som heter Cantal, kryddkvarn mm.

 Alexandra Zazzi lagade mat och pratade "Ärlig mat". Kockduellen var kul att se. Leif Mannerström presenterade en deltagare ur "Sveriges yngsta mästerkock" som snart kommer på tv.

Jag var även och tittade på Köksskolan när Alexandra Zazzi lagade mat och såg även Kockduellen med Leif Mannerström, Katja Palmdahl, Ulf Wagner och Karin Andersson. Himla kul att se så duktiga kockar "in action". Det går verkligen undan, får säga att Karin verkar grym, hon är snabb och duktig, "gubbarna" är lite långsammare ;-)

Visst är den läcker! Kitchen Aid i koppar :-)

Jag valde ju att gå helt själv detta året, inga barn som gnällde osv, nackdelen var ju att jag inte hade någonstans att lägga alla varor jag köpte, ingen vagn och ingen sambo ;-) så mina armar kändes 2 meter långa efter några timmar och jag var helt enkelt tvungen att sluta handla och åka därifrån :-)

Har ni inte varit på mässan ännu så passa på att åk dit om du som jag är mattokig, mycket kul att se och smaka på och kul att se alla kockar som är på plats!

Litegrann av det som fick följa med mig hem ;-)

Kommentarer

  1. Heja för mässor som denna:) Vi brukar åka till Malmös matmässa och förra året var den bästa hitintills. Inte alls så stor och så många olika utställare som ni haft i Göteborg, men det tar sig för vart år. Så mycket handlat blev det dock inte, vi reste till Budapest direkt dagen efter så det fanns liksom ingen möjlighet att packa ner en massa mat i resväskorna:)

    SvaraRadera
  2. Jag har i flera år velat åka på er matmässa, men inte fått till det. Den verkar mycket trevligare än den i Stockholm, i alla fall innehålla mer mat än vin. Ser ut som du hade en toppendag!
    Ja, nackdelen är just när man ska shoppa och inte längre har någon barnvagn att lasta allt på :-)
    Kramar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar