Smoothie med kokosmjölk och bär

smoothie med kokosmjölk

Vilken härlig vårdag vi har! Ja, förutom att det blåser alldeles för mycket då men det gör det ju alltid här i Göteborg ;-) Idag har jag börjat rensa i rabatterna. Det känns som det är väldigt tidigt men härligt att vara igång.

Det är inte ofta jag äter mellanmål nu för tiden men ibland så blir jag lite sugen. Idag gjorde jag en smoothie som ju är lätt och smidigt att mixa ihop. Använde mig av kokosmjölk men det går ju givetvis lika bra att använda tex vanlig yoghurt.

Ingredienser till 3 glas
1 pkt Santa Maria creamy kokosmjölk
1 banan
2½ dl frysta bär (hallon och blåbär)
1 tsk honung
1 tsk kakaopulver
kokosflingor till dekoration

Mixa ihop alla ingredienserna utan kokosflingorna. Häll upp i glas och strö över lite kokosflingor. Njut!
mejerifri smoothie

Det var inte bara jag som tyckte det var gott med lite mellanmål ;-)



Kommentarer

Skicka en kommentar