Årets must och plockmat

Igår fick jag hem ett paket som jag inte hade en aning om vad det var. Förstod på formen att det antagligen var en flaska. När jag öppnade paketet blev jag blad. Det var en trälåda med en rosett på, vem blir inte glad av en sådan present. Inuti låg en flaska av Aportekarnas "Årsmust". En flaska som kommer ut i begränsat antal varje år, hemliga ingredienser precis som den vanliga musten och som ändras varje år. Däremot så kan man se på etikettens baksida vad det är för ingredienser, lite kul! Den här tänker jag nog spara till december i alla fall innan vi smakar på den. Någon som har smakat tidigare??
Apotekarnas årsmust

Igår kväll var det ju fotbollsmatch. Vi hade bestämt oss för att titta och till detta ville jag då ha lite god plockmat. Åkte till Hisingens nya saluhall, Kville saluhall och köpte på mig lite godsaker. Ett rött vin till det och matchen var räddad ;-) Ja, nästan då, de förlorade ju tyvärr men maten var god! Älskar plockmat!!
Plockmat

Idag har vi varit och handlat hela familjen. Dottern är nu iväg och leker med en kompis, vi andra har tagit det lugnt i några timmar men snart ska jag väl ta tag i maten. Det blir entrecote med bearnaisesås, hemmagjorda pommesfrites och en brysselkålsgratäng. Återkommer med recept på detta senare. Ha nu en trevlig lördagskväll. Imorgon ska solen skina här i Göteborg så då ska jag ut i trädgården och fixa det sista som jag inte hunnit med inför vintern.....ja, jag vet, jag är jättesen i år ;-)

Kommentarer

  1. Vad roligt med glögg. Jag längtar till julen och vill gärna ha lite glögg till 1:a advent. :-)

    Plock är härligt och gott.

    Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar