Äntligen kom vitlöken i jorden :-)

Vitlöken vill man ju gärna ha i jorden innan frosten kommit men vi har ju haft en så himla mild höst så jag har inte haft så bråttom med löken denna gången. Men....idag kom den i jorden i alla fall.

Sabadrome och Flavor

Cledor och Germidour

primor

 
Jag har 5 olika sorter i år varav 4 sorter är köpta hos Ekoplantan. Sorterna jag satte var Sabadrome, Primor, Germidour, Flavor och Cledor.

Vitlök är relativt lättodlad men mitt problem är att mina vitlökar aldrig blir så stora. En del blir stora men de flesta blir väldigt små. Tråkigt! Jag tror kanske att det beror på att jag inte har satt lökarna tillräckligt djupt så i år åkte de långt ner i jorden ;-) Får se om det beror på det eller inte.

Nej, nu är det dags för lite söndagsmys i form av färsk hummer, gott gott! ;-)

Kommentarer