Boozt på Falkenbergs strandbad - del 1

Falkenbergs strandbad

Pust! Då var jag hemma igen efter ett intensivt dygn på Falkenbergs strandbad med 164 andra tjejer :-) Jag har varit iväg på ett hälsoevent anordnat av Annika Sjöö och Camilla Emring och vi var som sagt 165 tjejer som anmält oss! Jag fick med mig min storasyster + tre kompisar och vi har haft så himla trevligt och avkopplande. Grymt bra jobbat av Annika och Camilla att organisera det här eventet där allt verkar ha klaffat perfekt :-)

För att det inte ska bli en allt för stor bildbomb så tänker jag dela upp detta inlägget i två delar varav detta blir första.

Boozt

Efter att vi hälsats välkomna så höll Annika Sjöö en kostföreläsning och temat var "Ren mat". Mycket intressant om både träning och kost. Egentligen inget som jag inte visste innan men skönt ändå att få bekräftelse på att man gör rätt. Annika förespråkar Paleokost och pulsbaserad styrketräning.

Efter föreläsningen så var det dags för ett träningspass med Annikas man Michael. Tyvärr så var jag ju fortfarande rejält förkyld så jag valde att hoppa över passet. Tyvärr får jag ju säga för jag hade verkligen sett fram emot detta pass men men, det var kul att kolla på också. Tjejerna såg rätt så svettiga ut efteråt ;-)


Efter träningen så var det dags för lunch. Fräsch och mycket god lunch, precis en sådan som man kan önska sig efter ett hårt träningspass. Alla måltider intas för övrigt med fantastisk havsutsikt eftersom hotellet ligger precis vid stranden. Det var hård vind och höga vågor hela helgen, riktigt härligt faktiskt!

Efter lunch fick vi checka in och sedan tog diverse aktiviteter över. Det var sparitualer, hudvårdsskola, man kunde få håret fixat, naglarna fixade mm. Av förklarliga anledningar kunde jag inte ta några kort inne i spat förutom det allra sista när vi låg i en avslappningspool med ett glas bubbel, härligt! :-)


Det var "minimässa" under dagen där man bland annat kunde köpa kläder, hårprodukter, träningskläder mm. Ni ser de snygga Ldir bootsen längst upp till höger. Finns på Passion for Brands som var en av utställarna. Övriga kort på bilden: utsikt från vårt rum, "kaffepaus", hudvårdsskola, "fördrink" på rummet, min goa kompis Tanja.
Efter lite uppfräschning på rummet och lite "förfest" på rummet med syster och kompisarna så fick vi avnjuta en mycket god 3-rätters middag som ni kan se bilder på nedan. Trötta men belåtna så stapplade vi framåt midnatt upp på rummet och sov gott hela natten. Jag som är småbarnsmamma är ju inte direkt bortskämd med att få sova hela natten utan störande moment (barn) och sova länge men det var precis vad jag fick göra nu, skööööönt, detta kan jag nog leva på några veckor ;-)

Kvällens värdpar och middag.

Ja, detta var lite bilder från dag 1. Fler bilder kommer i nästa inlägg :-)

Kommentarer

  1. Åh va roligt att läsa, vilka fina bilder!
    Stort tack för de fina orden.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni var grymma som satte ihop detta arrangemang! Tummen upp och kanske syns vi på Mallorca ;-)

      Radera
  2. Vad roligt att få åka iväg och bara njuta och umgås. :) Roligt med en massa bilder.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt ni ser ut att ha haft det och vad roligt att ni höll till bara ca 200meter från mitt tillfälliga boende mittemot Klitterbadet. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar