Tips inför helgen - pulled chicken

Fredag igen! Skönt :-) Har precis kommit hem, matat barn med mellanmål, fixat en pizzadeg inför kvällens pizzamiddag. Jag får lchf-pizza, de andra får vanlig ;-)

I helgen blir det andra draget på hummerburarna för sambon, nu hoppas vi på bra resultat. I onsdags fick de bara en hummer men ack så god ;-)

hummer
Mums, vad god den var ;-)
Imorse var det riktigt kallt, vi hade -1grader. Usch, inget bra för mitt växthus alls. Jag har ju fortfarande tomater där ute som behöver hänga kvar ett tag, får se hur det går. Jag har ju även två stycken butternut squash som jag läste att de måste skördas innan första frosten så de klippte jag av nu när jag kom hem. Ska bli spännande att se hur de smakar, har ju aldrig lyckats med butternut förut!

butternut squash
Nyskördad butternut squash
Måste ju också tipsa om den goda middagen som vi åt förra helgen som jag inte bloggat om ännu. Pulled chicken! Ja, inte med kött då utan med kyckling. Jag tog helt enkelt och styckade en kyckling, la den i botten på en stekgryta, på med den hemlagade barbequesåsen (som du hittar HÄR) och in i ugnen på ca 150 grader. Jag körde dock inte lika länge som med köttet utan "bara" 3 timmar. Vi första anblicken så såg kycklingen rätt så torr ut men när jag sedan drog isär den och blandade med köttet så blev den helt underbar :-) Så himla god och den passade utmärkt till guacamolen som jag hade gjort också. Nästa gång så tänker jag nog testa lägre temperatur och flera timmar, inte för att jag vet om det blir annorlunda men man måste ju testa ;-)

pulled chicken
Pulled chicken i gryta från Le Creuset


pulled chicken
Pulled chicken med guacamole och sallad.
Nej, nu inleder vi helgen tycker jag, ha en go fredagskväll på er!

Kommentarer

  1. Klart man måste testa, det är väl så det är när man tillhör släktet matnördar:) Kyckling i pulled pork stil låter ju faktiskt inte alls fel, visst är det kul när man kan blanda och prova nya idéer på gamla sätt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar