Intervaller, god frukost och röj i växthuset

intervaller, frukost
Trött och svettig efter intervallerna men sååå skönt! En god frukost på det :-)
Pust, det blev en intensiv förmiddag! Hade ju lovat mig själv att jag skulle ut och springa imorse eftersom jag inte gjorde det igår efter jobbet så direkt när jag vaknade gick jag upp och tog en kopp kaffe med lite kokosolja i och en "orka springa längre" drink ;-) Jag kör med VIP-X från MMsport, funkar verkligen jättebra!

Sedan var det bara att ge sig ut i spåret, det blev intervaller idag, så fruktansvärt jobbigt men sååå skönt efteråt. Efter detta blev det en god och mättande frukost. Lchf-bröd med majonäs, ägg och avocado, min absoluta favoritmacka! Ett extra ägg på det, en till kopp kaffe och lite, lite juice så var jag proppmätt :-)

tomater
Både mogna och omogna körsbärstomater!

Sedan blev det lite röj i växthuset. Man vet att hösten är på ingång när man börjar slänga ut de första tomatplantorna som har gjort sitt :-( Trist men så är det ju. Många av de andra plantorna har fortfarande fullt med tomater, både mogna och omogna. Hoppas att så många som möjligt hinner mogna innan det är dags att tömma ut allt.


butternut squash
En av två butternut squash.

Är så himla stolt över att jag äntligen har lyckats med min odling av butternut squash! Har två stycken fina stora praktexemplar, problemet är bara att jag inte riktigt har koll på när det är dags att skörda ;-) Får läsa på lite mer tror jag!

humle

Någon som vet om man kan göra något med sina "humlekottar"? Mer än att göra öl då menar jag ;-)

Ikväll blir det grillad entrecote, bearnaisesås och hemmagjorda pommes frites, låter gott va!? :-)

Kommentarer

  1. Häftigt med butternut! Mina 2 exemplar är gigantiska men fortfarande gröna så jag hoppas på en mild fin höst.

    När jag var liten sa min mamma att man skulle lägga humlekottar i kudden för att sova gott. Som vuxen sover jag som en stock, men OM jag hade sömnproblem skulle jag absolut testa humlekottar. De unga humleskotten lär gå att äta också, som sparris. har aldrig testat, men det låter ju lite spännande...

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt att vara ute och springa. Jag har fortfarande ont och kan inte springa men vill så gärna.

    Härligt med egna grönsaker. :)

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar