En dag på havet och gäster på kvällen med grillning

Oj, dagarna springer iväg märker jag! Snart har fyra veckor av min semester gått men som tur är har jag en vecka kvar ;-) Vilket väder vi har haft! Hoppas nu bara nästa vecka också blir ok så man kan avsluta på ett skönt sätt :-)


Igår var vi ute på havet på dagen. Åkte till vår favoritö där vi träffade min syster och hennes man. Bra och avslappnande sätt att träffas på! De har också båt som ni ser på bilden ovan, en jättefin träbåt som faktiskt är till salu just nu. Kolla in blocket om ni är intresserade!

Vi fick åka hem rätt så tidigt eftersom vi väntade besök på eftermiddagen. Jonnys lillebror Martin med familj skulle komma på besök så jag behövde hem och förbereda middagen. Vi grillade fläskytterfilé igen, samma som häromdagen då vi hade kompisar på besök, riktigt gott! Till köttet blev det ugnsrostade grönsaker, tzatziki och bondbönspuré, riktigt gott!


Vi hade en jättetrevlig och skön kväll. Det var ju så varmt! Låg över 20 graders strecket långt in på kvällen, härligt!!
Lillebror Martin

Pernilla och Julia (som inte ville vara med på bild ;-))

Bröderna!

Härligt med tända ljus och över 20 grader långt in på kvällen!

Idag har vi bara varit hemma och slappat, rätt så trött i huvudet efter gårdagen ;-) Imorgon tar vi nya tag igen, börjar morgonen med att gå ut och springa, underbar start på dagen!!

Kommentarer