Grilllad fläskytterfilé med sparris, nyupptagen färskpotatis och dippsåser


I lördags hade vi kompisar över på middag. Jag och Katja har varit kompisar sedan tonårstiden och det är alltid lika kul att träffas båda familjerna :-) Jag bjöd på grillat och nyupptagen färskpotatis. Potatisen var riktigt god! Ja, resten av maten också förstås. Dippsåserna hittar ni HÄR.

Jag gav först köttet en fin grillyta, sedan fick den gå klar "indirekt". 65 grader är rätt så lagom för fläskkött tycker jag. Penslade köttet flera gånger om med grillsås så den aldrig torkade ut. Mums!

Rasmus tycker alltid det är kul när vi har besök av barn här hemma, även om de är äldre än honom. Han tydde sig direkt till William som är 11 år. Konstigt, eftersom han inte har träffat honom speciellt många gånger men han kände väl att han var kille och ung, han är ju van att leka med storasyrran ;-)


Ser mycket fram emot morgondagen, då ska vi ut och äta med mina föräldrar och min syster med man. Vi ska till Hotell Novotel som ligger här i Göteborg. Hoppas på god mat! Kameran åker givetvis med så jag visar lite bilder senare :-)

Kommentarer