Påskens mat och festligheter i bilder


Då var vi redan inne på påskens sista dag, oj va fort det går! På påskafton hade vi vänner över på middag. Blev lugnt och stilla, ja i alla fall för oss vuxna, barnen virvlar ju runt som vanligt ;-) Middagen bestod av en förrätt som jag hittade inne hos Made by Mary (som för övrigt tar otroligt läckra bilder, kika in så får ni se) en ägg- och räkröra med pepparrot. Huvudrätten bestod av helgrillad laxsida, ugnsgrillade potatisar och örtsås. Jag gjorde en pavlova med lemoncurd och goda frukter till efterrätt, mycket gott allting!

På påskdagen så åkte vi hem till min svåger, Jonnys lillebror Martin och hans familj. Fick jättegod mat med varmrökt lax, sill, potatis, sås, mm mm. Glömde dock att ta bilder på maten, typiskt! :-( Blev lite bilder på släkten istället :-)


Återkommer med recepten på ägg- och räkröran och pavlovan lite senare, ni får nöja er med bilderna så länge. Nu ska jag och min bonusdotter Emelie ut och springa eller gå/springa får jag väl erkänna ;-) Har precis börjat springa så än så länge orkar jag inte springa hela vägen utan det blir hälften hälften. Springer med ett par ca 10 år gamla skor så jag får ont lite här och var men har nu äntligen beställt hem ett par nya ifrån Stadium som förhoppningsvis kommer redan imorgon så då blir det springa av (förhoppningsvis utan ont någonstans). Ha nu en god fortsättning på påsken!!

Kommentarer