Odlandet är igång!

Gul- och röd lök på väg ner i jorden. Tomaterna växer på!
Helt otroligt vad allt är sent i år. Känns som att jag är en månad senare i år  med allting i trädgården. Men nu börjar det i alla fall ta fart så smått. I helgen så gjorde jag iordning mina odlingslådor, fyllde på med kompost, häst- och kogödsel och grävde runt. I två av lådorna satte jag i höstas vitlök vilken har kommit upp fint nu. I en av de andra lådorna satte jag ner gul- och röd lök. Nu ska jag bara lägga på fiberduk så det blir varmt och gott, dessutom så håller sig katterna borta när den ligger på.

Det jobbigaste som jag gjorde igår var dock det stora grönsakslandet. Jag breddade den med en meter och herrej-vlar va mycket rötter och stenar och annan skit det var. Slet och tog i så jag trodde jag skulle svimma av ;-) Bra träning är det i alla fall! Hade tänkt att blanda i kompost också men jag orkade inte det så det får bli på onsdag när jag är ledig, sedan är det dags att börja så. Ja, i alla fall vissa saker såsom sallad, rädisor och bondbönor. Nu ska ju värmen komma har dom lovat. Uppemot 20 grader nästa vecka här i Göteborgsområdet, härligt!!

Citronen kommer fint och snart har vi kanske en jordgubbe att smaska på. Grönsakslandet nedan till vänster som höll på att döda mig ;-)

Har också ägnat mig åt att plantera om alla krukodlade växter som jag har i växthuset bland annat citronen som har börjat växa på jättefint nu när värmen kommer, nya fina blad på gång och knoppar samtidigt som det är citroner på. Som ni ser på bilden så blommar även jordgubbsplantorna, kanske snart dags för första jordgubben :-) På tal om krukor så såg jag fina krukor på Campadre idag, från Wikholm,  fanns även fina lyktor och dylikt, älskar att ha många lyktor på altanen på sommarkvällarna och här fanns många fina. Ska nog slå till på några själv ;-) Ha de gött så länge!

Kommentarer